SON DAKİKA

Egeli ihracatçılar e-ihracat zirvesindeydi

25 Mart 2019, Pazartesi 15:15

     


Hayatımız dijitalleştikçe ticaret de dijitale kayıyor. İşletmeler online ortamda açılıyor ve kısa sürede büyük gelişim gösteriyor. E-ticaretin dünya genelinde 2019 yılında 3.5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaretten daha fazla pay almak isteyen Egeli ihracatçılar e-ihracata odaklandı.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), World E-Commerce Forum (Worldef), DHL ve Ticimax işbirliğinde “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” düzenlendi. Konferansın moderatörlüğünü Elif Saygılıer üstlenirken, Türkiye’nin lokasyonu itibariyle 1,2 trilyon dolarlık e-ticaret kullanan Avrupa ve Asya’nın tam ortasında olduğuna vurgu yapıldı.

Konferansın açılış konuşmasını yapan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, “Biz Ege İhracatçı Birlikleri başkanları, e-ihracat ve e-ticaret konularına verdiğimiz önemin bir sonucu olarak, bugün bu salonda çok değerli konuşmacıları sizlerle buluşturmanın sevincini yaşıyoruz. İzmir ve Ege Bölgesi'nin gelişimi için, ihracat potansiyelini artırmak için her türlü yöntemi benimsemek zorundayız. Dünya çok hızlı bir değişimin içinde. Ticaret ve ihracatın şekli de aynı hızla değişiyor, gelişiyor. Şirketlerimiz, KOBİ’lerimiz, girişimcilerimiz bu süreçte rakiplerine göre geride kalmamalılar. Bizim gibi kuruluşların görevi bize üye olan veya ihracat yapmak isteyen herkesi bu değişimlere hazırlamak.” ifadelerini kullandı.

“ÜLKEMİZE KAZANDIRACAĞIMIZ HER DOLARIN BÜYÜK ÖNEMİ VAR”

Geçtiğimiz senelerde firmaları global e-ihracat sitelerine kayıt ettirdiklerini ancak o zamanlar hazır olmadıklarını vurgulayan Zandar, “Bu kaynakları değerlendiremedik. Altyapılarımız ve yetişmiş elemanlarımız yoktu. İhracatçı birliklerinin organizasyonları, ticaret odasının, sanayi odasının, odaların ve diğer derneklerin de katkısıyla sizleri en kısa sürede e-ihracatçı haline getirmek görevimiz. İç pazarımızın zor günler geçirdiği, perakende sektörlerinin kan kaybettiği bu günlerde çok daha fazla ihracata ve ihracatçıya ihtiyacımız var. Bu sebepten yola çıkarak elimizdeki kaynaklarla büyük harcamalar yapmadan ülkemize kazandıracağımız her doların büyük önemi var. Yaptığınız işin büyüklüğü, cirosu ne olursa olsun, e-ticaret sayesinde ürünlerinizi en kısa yoldan dünya pazarlarına açmak sizin elinizde. Sadece bir tıkla var olan her ülkenin her şehrinde bir mağaza açtığınızı hayal edin. Bu artık mümkün ve bu işin hiçbir sırrı da yok. Tek yapmanız gereken doğru danışmanlıkları alıp ürünlerinizi doğru alıcılara yönlendirmek. Biz bu yolda sizin hep yanınızda olacağız.” dedi.

“YÜZDE 31’İ İSE ALIŞVERİŞİNİ BANYODA YAPTI”

Konuşmasının bir bölümünde “Black Friday gerçekleri” başlığı altında ilginç bilgiler de paylaşan Özhan, “Black Friday’de e-ticaretle yapılan alışverişlerin yüzde 12’si alkollü kişiler tarafından yapıldı. Y jenerasyonunun yüzde 31’i ise alışverişini banyoda yaptı. Yani e-ticarette düşündüğünüz tüketici, perakende mağazada kapıdan içeri giren tüketici değil. Her yaş gurubunda, her halde tüketiciyle karşı karşıyayız." diye konuştu.

“ISRARLI VE KARARLI OLMAK ŞART”

Konferansta konuşan Worldef Başkanı Ömer Nart da şunları söyledi: “E-ihracat, 3-5 ayda günde 500 paket yapacağınız iş değil. Öncelikle ciddi bir hazırlık gerekiyor. Israrlı ve kararlı olmak şart. Her zaman sabırlı olunması gerektiğini ifade ediyoruz. Bu küçük bir iş değil. Örneğin gelen siparişi bir günde kargoya verip 3 iş gününde teslim edilmesi çok önemli. Servis seviyesi ve müşteri hizmetlerini iyi tutmalısınız.” Nart, e-ticaret ve e-ihracatta sihirli bir değneğin olmadığını, çeşitli eğitimlerin ve hazırlıkların ardından başarılı olunabileceğini belirtti.

Konferans boyunca çok sayıda katılımcıyla e-ticaret ve e-ihracat konularında uzmanlar tarafından bilgiler paylaşılacak. (HABER MERKEZİ)







 
Son Eklenen Haberler