SON DAKİKA

Doğanın armağanı ürünler ihracat rekoruna koşuyor

29 Ocak 2019, Salı 20:54

     


Doğanın armağanı niteliğinde, büyük bölümü doğadan toplanarak ekonomiye kazandırılan Türk baharatları dünya yemeklerine lezzet katarken, insanlığa şifa kaynağı oluyor. Türkiye, 2018'de 143 ülkeye 178 milyon dolarlık baharat ihraç etti.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

Dünya genelinde sağlıklı beslenmenin yükselen değer olması sonrasında insanlar tuzdan uzaklaşırken, tuz ihtiyacını baharatlarla gidermeyi tercih ediyor. Baharata olan talep her geçen gün artıyor. Baharatlara yöneliş ihracat rakamlarını da yukarı taşıyor. Türkiye, 2017'de 160 milyon dolarlık baharat ihracatı gerçekleştirirken, 2018'deyse yüzde 11’lik artışla 178 milyon dolarlık baharat ihracat rakamına ulaştı.

Türkiye’nin baharat ihracatına en büyük katkıyıysa Ege İhracatçı Birlikleri üyesi ihracatçılar sağlıyor. Ege İhracatçı Birlikleri’nin yaptığı baharat ihracatı 2018'de 128 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin baharat ihracatının yüzde 73’ünü Egeli ihracatçılar gerçekleştirdi.

TÜRK BAHARATLARINI EN ÇOK ALMANLAR TERCİH ETTİ

Türkiye, 2018'de 143 ülkeye 178 milyon dolarlık baharat ürünü ihraç ederken, Almanya 22,8 milyon dolarlık tutarla ilk sırada yer aldı. 2017'de en fazla baharat ihraç ettiğimiz Amerika Birleşik Devletleri'yse 22,5 milyon dolarlık ihracatla ikinci sırada yer aldı. Listenin üçüncü sırasındaysa 18 milyon dolarlık ihracatla Vietnam yer buldu.

BAHARAT İHRACATININ LİDERİ KEKİK OLDU

Türkiye'nin ihraç ettiği 75 çeşit baharat içinde öne çıkanlarsa kekik, defne, kimyon ve adaçayı oldu. Kekik ihracatı 57,3 milyon dolarlık tutarla zirvenin sahibi olurken, defne ihracatı 40,5 milyon dolarlık ihracatla kekiği takip etti. Kimyonsa 21 milyon dolarlık ihracatla zirvede üçüncü basamağının sahibi oldu. Adaçayı ihracatından 7,2 milyon dolarlık döviz kazanan Türkiye, rezene ihracatından 6,9 milyon dolar, biberiye ihracatından 6,8 milyon dolar, sumak ihracatındansa 4.2 milyon dolar döviz kazandı.

“SAĞLIKLI YAŞAM İSTEĞİ BAHARATLARA İLGİYİ ARTTIRIYOR”

İnsan sağlığı için tuz yerine baharat kullanımının doktorlar tarafından tavsiye edildiğini dile getiren Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı, “Sağlıklı beslenme yükselen değer. İnsanlar, baharata yöneldikçe Türkiye baharat ihracatını yukarı taşıyor. Üretiminde dünya lideri olduğumuz kekik ve defne baharat ihracatında öne çıkan ürünlerimiz oldu.” şeklinde konuştu.

“BAHARAT İHRACATINDA 2019 HEDEFİ 200 MİLYON DOLAR”

Türkiye’nin kekik, defne, kimyon, anason, biberiye, rezene, kişniş, sumak, karabiber, kırmızı biber başta olmak üzere onlarca baharatı üretip ihraç ettiği bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Terci, geçen yıl 178 milyon dolara ulaşan baharat ihracatında 2019 hedeflerinin 200 milyon dolar olduğunun altını çizdi. (HABER MERKEZİ) 







 
Son Eklenen Haberler