SON DAKİKA

Bakan Ersoy, “Didim için özel projelerimiz var”

14 Kasım 2018, Çarşamba 20:39

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Başkanı Norbert Fiebig başkanlığındaki heyet, Didim’deki toplantısından sonra Ankara’ya giderek Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy tarafından makamında kabul edildi. Sıcak bir ortamda geçen konuşmalarda Ege Bölgesi’ne sık sık vurgu yapıldı.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

Norbert Fiebig, Bakan Ersoy’un heyeti kabul etmesinden dolayı mutluluk duyduklarını belirterek, Alman turistlerin 2 senelik bir turizm azalmasının yaratmış olduğu moral bozukluğunun artık giderildiğini ve 2019 senesin de Almanya’nın tekrar 1 numara olacağını söyledi.

EGE BÖLGESİNDE SEZONU UZATACAĞIZ

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Ege Bölgesi’nde özellikle Bodrum ve Çeşme’nin turizmi yılın geneline yaymakta pek ısrarcı olmadıklarını gördüğünü belirterek, “Biz Ege’yi daha değişik değerlendirmek istiyoruz. Buralarda Golf sahaları açabiliriz, spor tesisleri kurabiliriz. Böylelikle de sezonu uzatmış olacağız. Yurt dışı yatırımcıların Ege Bölgesi’ne gelmeleri için çalışmalar yürütüyoruz. Bizim için bin yataklı oteller düşündüğümüz hizmeti veremeyebilirler. 300 yataklı otelleri hedefliyoruz ve kendi otellerini misal vererek, gelen misafirlerin arzu ettikleri kaliteye nasıl ulaştıklarını anlatarak devam etti. Türk Hava Yolları’nın Antalya’ya, İzmir’e, Dalaman’a ve Bodrum’a direk uçuşları ile de daha kaliteli müşteriyi bölgeye çekmeğe çalışacağız. Didim için ise yeni yıla kadar açıklayacağımız özel projelerimiz var” dedi.

‘’TANITIM YILLARIMIZ OLACAK’’

Tarihi yerlerdeki kazıları yıllık 40-45 gün ile sınırlamayacaklarını ifade eden Bakan Ersoy, “Daha geniş tutacağız ve zenginliklerimizi paylaşacağız. Hava limanlarında bilboardlarda ve daha değişik yerlerde yurdumuzu ziyaret eden misafirlerin o bölgede bulunan tarihi yerler hakkında bilgi edinmeleri için tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceğiz. Gelen misafirlerin otellere kapanmalarını istemiyoruz. Gelecekler ve zenginliklerimizi görecekler. Tanıtım yıllarımız olacak; 2019’da Japonya’da başlayacağız. Daha sonra 2020’de Berlin’de, Moskova’da ve Londra’da Türkiye ile ilgili sergiler düzenleyeceğiz. Yurt dışı ateşelerimiz gideceği ülkeyi tanıyan, bilen, oradaki sivil toplum örgütlerine dokunan kişilerden oluşacak” diye konuştu.

Bakan Ersoy’un konuşmasından sonra DRV ile Türk turizm kurumları arasında yapılabilecek çalışmalardan bahsedildi. Norbert Fiebig başkanlığındaki heyette Kardeş Kentler Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, Raffinesse Tur'dan Hikmet Atilla, Studios'dan Ernst Kölnsberger, FTI'dan Hicabi Ayhan, Accor zincir oteller grubunun Avrupa sorumlusu Michael Hartmann, Sancarbarlaz Tur'dan Önder Sancarbarlaz, DRV siyasi sorumlusu Volker Adams, BENTOUR'dan Deniz Uğur, DER Touristik Hakan Ketenci, Airturk'ten Umit Ketenci yer aldı. (EDİZ VERDİOĞLU)