SON DAKİKA

"Aman boşver" demedi inatla hakkını aradı

15 Şubat 2019, Cuma 21:22

     


Çine'de bilinçli tüketici hakkını sonuna kadar arayarak kendisinden talep edilen haksız bedeli ödemedi. İstenilen haksız bedeli ödemediği için icralık olan tüketici, mücadelesiyle örnek oldu.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

Çine'de yaşayan Aslı Özdemir Atıgan, internet hizmeti aldığı şirketin kendisinden haksız yere talep ettiği kullanım ücretini ödemeyerek haklı mücadelesiyle örnek oldu. Çine'nin Hamitabat Mahallesi'ndeki iş yerine internet bağlatan Atıgan, internetini Cumhuriyet Mahallesi'ndeki evine taşımak istedi. Evinin olduğu bölgede hizmet aldığı şirkete dair altyapının olmadığını öğrenen Atıgan, almış olduğu hizmeti sonlandırdı. Bir ay sürenin ardından Atıgan, internet şirketinden 380 liralık kullanım bedeli ödemesi gerektiğine dair bir belge aldı. İnternet hizmeti aldığı şirketin kendisinden talep ettiği kullanım bedelinin anlaşmalarına göre ücretsiz olduğunu savunan Atıgan, şirkete itiraz dilekçesi gönderdi. Bir süre dilekçesine cevap bekleyen Atıgan'ın eline talep edilen ücreti ödemediği için icra kağıdı geldi. İcra kağıdını görünce şok olan Atıgan, Çine Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Atıgan, çabaları sonucu kendisinden istenen haksız bedeli ödemekten kurtuldu. Tüketiciden haksız bedel talebinde bulunan şirketse postane ve icra masraflarını ödemek zorunda kaldı.

TÜM TÜKETİCİLERE ÇAĞRIDA BULUNDU

Tüketicilerin haklarının yasalarla koruma altına alındığını belirten Aslı Özdemir Atıgan, "Benden istenilen haksız bedeli ilk olarak ödemek istedim ancak vicdanım, gönlüm rahat değildi. Çünkü haksız değildim ve bu haksızlığı göz göre göre kabullenmek bana ağır geldi. İnsanların haksız yere parasını almak bu kadar kolay olmamalı diye düşündüm. Kendimi kandırılmış gibi hissettim. Haklı mücadelemde eşim de bana çok yardımcı oldu. Toplum olarak yasal haklarımızı birçoğumuz bilmemekteyiz. Bu başımdan geçen olay birçok şeyi bilmediğimizi bir kez daha öğretti. Tüketici hakem heyetleri bizler için hizmet veriyor. Her istenilen haksız kazancı ödemek zorunda değiliz. 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun biz tüketicilere birçok hak tanımıştır. Bilinçli tüketici olarak seçimlik haklarımızı ve bu haklarımızı hangi hallerde kullanabileceğimizi belirtmenin faydalı olacağını düşünmekteyim. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 11'inci maddesinde seçimlik haklarımız açıkça belirtilmiştir. Bu kanunun 52. ve 84. maddeleri benden istenilen bedelin haksız kazanç olduğunu belirtmekte. İcradan korkmayınız, hakkınızı sonuna kadar arayınız." diyerek tüm tüketicilere haklarını sonuna kadar aramaları konusunda çağrıda bulundu. (SEZGİN MADRAN)







 
Son Eklenen Haberler