SON DAKİKA

“Ölçümleyemediğimiz hiçbir şeyi yönetemeyiz”

4 Şubat 2021, Perşembe 12:19

     


Yönetim ve Finans Danışmanı Taner Bozkurt, ”İyi bir şoför, aynı zamanda arabasını sürerken kontrol panellerine de hâkim olan şofördür. Bunu firmalarımıza uyarladığımızda, başarılı patron rakamlarını iyi yönetebilen bir patrondur. Bu da A takımını iyi yönetmekten geçer. Dolayısıyla net olarak şunu ifade edebiliriz, ölçümleyemediğimiz hiçbir şeyi yönetemeyiz” dedi.

tvDEN ekranlarında hafta içi her gün yayınlanan Gazeteci Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu Emin Aydın’la Baş Başa’nın konuğu, Yönetim ve Finans Danışmanı Taner Bozkurt oldu. Bozkurt, günümüzde danışmanlığın dijital platformlara taşınmasıyla danışmanlık hizmetlerinin online olarak verdiğini belirtti.

“İLK ÇIKIŞIMIZ UZMANI OLDUĞUMUZ FİNANS ÜZERİNE OLDU”

İmerco Danışmanlık firması olarak ilk defa finans üzerinden bir çıkış yaptıklarını belirten Bozkurt, “Pazarı tanıdıktan sonra iş yapış şekliniz değişiyor. İlk çıkışımız finans üzerine yani kendi bildiğimiz uzmanı olduğumuz dal üzerine oldu. Sonrasında firma ziyaretlerimizde, yani sektör ve pazar analizine baktığımızda firmaların sadece finans anlamında değil, bünyelerinde yönetim anlamında ciddi eksiklikleri olduğunu fak ettik. Bu yönetimin altında satış, pazarlama, idari ekip, insan kaynakları gibi alt başlıkları var. Bu alanlarda da ciddi eksiklikler olduğunu tespit ettik. Dolayısıyla faaliyet alanımızı kendimize çözüm ortakları yaratmak suretiyle başladık, tabi her şeyi biz kendimiz yapamayız. Çünkü bizim uzmanlık alanımız değil. Burada da çözüm ortaklarından destek almak suretiyle faaliyet alanımızı genişlettik. Buradaki gerekçe şuydu, sadece finans anlamında firmalara dokunmak, onları bir yere taşımak projeksiyonuyla yola çıktığımızda diğer taraftaki eksiklikle bu alandaki başarınızı sekteye uğratıp bütünlüğü bozma riskine sahipti. O yüzden firmalarımızı elimize aldığımızda bu başlıkları hep birlikte değerlendirerek firmaları yükseltmeye çalışıyoruz” dedi.

“DİJİTAL DANIŞMANLIK HAYATIMIZA ENTEGRE OLMUŞ DURUMDA”

Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte danışmanlığında online yapıldığını dile getiren Bozkurt, “Artık dijital dünya tamamen hayatımıza entegre olmuş durumda pandemi sürecinden dolayı. Dolayısıyla kişisel dünyamıza adapte ettiğimiz dijitalleşme sürecini biz kendi işimize de uyarladık. Artık danışmanlık yüz yüze görüşmekten ziyade bu tip online platformlara taşınarak bilgi alışverişinin yapıldığı bir platforma ve iş koluna dönüştü. Dolayısıyla bilgimizi aktaracağımız her türlü mecrada varız. Müşterilerimiz bize bu konuda online olarak ulaşabiliyor. Telefon, telekonferans ve diğer sosyal medya kanalarıyla kendilerine danışmanlık yapabiliyoruz. Danışmanlığın özü zaten bildiğimiz bir konuda ihtiyacı olana rehberlik etmektir. Tabiri caizse yenidünya tanımıyla koçluk. İlk başta çalışacağımız kişilerle birbirimizi tanımamız gerekmekte. Bizim işimizi yapmamızın bir nedeni var, bu nedenimizle firmalara değer katmak, değer yaratmak ve bu işin sonucunda patron olmadan da sistematik bir şekilde işlemlerine devam eden firmalar yaratmaktır. Biraz daha işi kurumsallaşma noktasına kaydırmaktır. Kendi uzmanlık alanımız olan bankacılıkta yapmış olduğumuz iş, kurumsal firmalarla çalışmaktı. Dolayısıyla buradaki deneyimlerimizi biz küçük işletmeler ve KOBİ’lere aktarmak suretiyle onların hayatlarını kolaylaştırmaktır. Sistemlerini kurarak patrondan bağımsız bir şekilde hayatlarına devam edecek yapılar kurgulamaktır. İnsanlar neden bizimle çalışmak istiyor ya da firmalar niye bizimle çalışmak istiyor? çok basit bir formül ürettik. O formülde şu, benim yaptıklarım çarpı eşittir sonuç. Dolayısıyla firmalar sonuçlarından memnun değiller ya da sonuçlarını değiştirmek istiyorlar ki denklemin öbür tarafındaki çarpanlarını değiştirdiklerinde bu sonuçları da değiştirebilecekler. Şimdi bunu kendi kendilerine yapamıyorlar bir destek istiyorlar, bu noktada da biz varız” diye konuştu.

“ÖLÇÜMLEYEMEDİĞİMİZ HİÇBİR ŞEYİ YÖNETEMEYİZ”

Firmaların hedefleri hakkında konuşan Bozkurt, “Aslında firmaların çok hedefleri yok. Farkındalık yaratan firmaların ise nerelere geldiklerini biliyoruz. Bununla birlikte bu farkındalıkları yaratamayanlar şu anda bizim müşterimiz potansiyelinde, bizde bu farkındalık yaratan müşterilerle çalıştığımız için, nasıl buralara geldiklerini bildiğimiz için buradaki bu data veriyi alıp bu küçük işletmelere monta ediyoruz. En az onlar kadar o seviyeye gelmelerini sağlıyoruz. Herkes hedefi satış hedefi olarak değerlendiriyor. İşler iyiyse, piyasa güzelse, firmayı piyasa bir yere sürüklüyorsa bu noktada hedefler analiz edilmiyor. Çünkü patron mutlu, ciro var, satış var. Burada eksik olan bir şey var. Burada bir gösterge panelimiz yok. İyi bir şoför aynı zamanda arabasını sürerken bu kontrol panellerine de hâkim olan bir şofördür. Bunu firmalarımıza uyarladığımızda başarılı patron rakamlarını iyi yönetebilen bir patrondur. Buda A takımını iyi yönetmekten geçer. Dolayısıyla net olarak şunu ifade edebiliriz, ölçümleyemediğimiz hiçbir şeyi yönetemeyiz. Bu bizim mottomuzdur, firmalara aşılamaya çalıştığımız bir durumdur. Özelikle KOBİ ve küçük işletme sahiplerinin bu noktalara çok dikkat etmeleri ve özen göstermeleri gerekiyor” dedi.

“ANA ÇIKIŞ NOKTASI NEDEN SORUSUDUR”

Bozkurt, “Ben 15 yıl boyunca aynı istikamette bugün Aydın’da gördüğümüz güzide firmalarımızın portfolyo çizimini yaptım. Bu memleketin ve coğrafyanın yarattığı ve artık sadece Türkiye’de değil dünyada da marka olan firmalarla birlikte çalıştık. Ben ilk Aydın’a geldiğimde 2003 yılından bu yana toplamda 16 yıllık bir süreçte bu firmalarda bir büyüme gördüm. Neyi farklı yaptılar? Ben şunu gördüm, bu firmaların sahipleriyle birebir oturdum ve konuştum. Neden bu işi yaptıklarını biliyorlardı, bir nedenleri vardı. İşler büyüdükçe işlerini şekillendirdiler, pazarlama kanallarını büyüttüler. İşler büyüdükçe makine yatırımı yaptılar. Dolayısıyla ana çıkış noktası burada, neden? sorusudur. Bu soruya verdiğiniz isabetli yanıtlarınız varsa ve buna siz kendiniz inanıyorsanız, bu sizin inancınız ise bu sizin firmanızın vizyonudur. Sonrasında bu vizyonla birlikte atacağınız adımlar yani sadece inançlı olmak yetmiyor, ikinci tarafta da uygulama var. Uygulama noktasında da yol haritasını beraber belirliyoruz. Baktığınızda bu firmaların ikincil etapta en iyi yaptıkları şey misyonlarıdır. Yani gidecekleri yol, nasıl biz bu işi yapacağız? sorusudur. Bugün Cumhurbaşkanlığı makamına bakın 21 tane danışmanı var. Hepsinin konu getirdiği bilgi, veri farklı.” ifadelerini kullandı. (AYHAN BOĞATARAN)


HABER VİDEOLARI






 
Son Eklenen Haberler