/>

SON DAKİKA

"Bu projeleri hayata geçirmek zor değil"

15 Aralık 2021, Çarşamba 11:54

     


Eski Aydın Belediye Başkanı ve İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Aksu, tvDEN'de Gazeteci Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu “Emin Aydın’la Baş Başa” programının konuğu oldu. Aksu, hazırlamış olduğu projeler hakkında, “Bu projeleri hayata geçirmek zor değil” dedi.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Aksu, “Sizinle Aydın’ın ilçelerini tek tek konuşuyoruz. Aydın’ın ilçeleri ile ilgili sizin vizyon projelerinizi aktarıyoruz. İzleyicilerimizden gayet güzel dönüşler geliyor. Sizin projeleriniz fikirleriniz insanlara cazip geliyor ama yöneticilerden pek ses çıkmıyor. Siz bunu neye bağlıyorsunuz sorusuna Aksu, “Biz Aydın’ı 90’lı yıllarda Aydın’ın büyükşehir olması talebimizle birlikte Aydın’ın bütün ilçelerini daha doğrusu Aydın’ın her karış toprağının nasıl değerlendirilmesi gerektiğini, Aydın’ın her köşesinde hangi sorununun olduğunu ve neler yapılması gerektiğini veya nelerin yapılabileceğini hep araştırdık. Bugün anlattığım projelerin temeli 90’lı yıllardaki bizim Aydın’ın büyükşehir yapılması talebimizle bağlantılıdır. Bugün burada ilçe ilçe sunduğumuz projelerin geçen 20 yıla yakın bir süre içinde değişik şartlara göre revizyonları yapıldı. Mesela bugün sunacağımız Germencik ilçemizin dördüncü versiyonunu hazırlamışız 2017’de. 2017’den bu yana çok önemli bir değişiklik olmadığı için bugün onu sunacağım. Bunların hiçbiri laf olsun diye veya bir siyasi ya da seçim projesi değil. Hepsi Aydın’ın gerçeklerine uygun. Bir de tabi ülkenin gerçeğinden Ege bölgesine, Ege bölgesi içinde de Aydın vilayetinin konumunu değerlendirerek bir bütünden özele inilen projeler. Diyoruz ki Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız bu çerçeveyi bir incelesin, İlçe Belediye Başkanlarımız ile bir araya gelelim, Aydın’ın Milletvekillerini ve Valisini çağırıp güç birliği şeklinde hareket geçelim. Bu projeleri hayata geçirmek çok zor değil. Bunlar için bir kaynak, bütçe gerekmiyor. Bu projelerin tümü kendi bütçesini yaratabilecek kapasitede projeler” ifadesini kullandı.

 

 

“GERMENCİK EGE BÖLGESİNİN TRANSİT MERKEZİ”

 

Aksu, “Germencik Ege bölgesinin transit merkezi. Biz her ilçeye bir hedef koyuyoruz. Germencik Ege bölgesinin merkezi diyoruz. Gerek ulaşım arterleri gerekse geometrik olarak tam bir bölgesel kavşak durumunda. Dikkat ederseniz 1800’li yıllarda yapılmış demir yolunun kavşağının orası, Söke ayrımı orada. Otobanın kavşağı da orası, Bodrum yolu oradan ayrılıyor. Dolayısıyla Germencik sadece kentsel gelişim değil turizmde, tarımda, sanayide hizmet sektöründe hak ettiği yeri alamamış. Çöp şişçiler dışında bir cazibe yaratılamamış. Germencik’te toplam şu an da 45 bin kişi yaşıyor koskoca ilçede. Bu durum ilçenin ihmal edilmişliğini gösteriyor. Germencik kendi merkezi itibariyle 12 bin 666 nüfustan bahsediyoruz. Ortaklar Germencik’i geçmiş. Nüfusu biz potansiyel olarak görmeyiz. Biz ekonomik, sosyal, kültürel kalkınmanın nüfusu çektiğini düşünürüz. Germencik için öyle hedefler koyuyoruz ki, bunun getireceği cazibe nedeniyle nüfus gelecek. 2053’te eğer kendi haline bırakırsanız Germencik yerinde sayar. Çünkü son 20 yıldır nüfusu artmamış” dedi.

“OTOBANIN İÇİNDEN GERMENCİK’E BİR ÇEVRE YOLU PROJESİ HAZIRLADIK”

Aksu, “Her şeyin başı ulaşım ve trafiktir. Bunu doğru çözemezseniz hiçbir şekilde cazibe merkezi yaratamazsınız. Aydın’da gösterilen köy yollarının tamamının en az 20 metrelik gidiş ve geliş ikişer şeritli bulvar haline getirilmesi öngörülüyor. Bu bir il projesi, bir Büyükşehir projesi. Germencik’in ana ulaşım ağını batı Aydın’ın ana arterleriyle entegre etmemiz lazım. Aydın’ı bölgenin bütününden el alarak geldik. Kuşadası’nın çevre yolundan tutun Söke’nin çevre yolundan İncirliova çevre yoluna kadar bunun içinden süzüldü geldi Germencik. Otobanın içinden Germencik’e bir çevre yolu projesi hazırladık. Turanlar Yolunun oradan geliyor, Germencik’in güneyinden jeotermal santralin oradan gidiyor otobanın meşhur dik virajlı kavşağından otobana bağlanıyor. Bunu yaptığınız takdirde Germencik’in içinden geçecek olan transit trafiğini rahatlatmış oluyorsunuz. Germencik’teki ana ulaşım ağının en önemli projesi bu Germencik çevre yolu. Yolların hepsinin bulvara dönüşmesi lazım, şehrin ciddi bir doku kazanması için. Bulvarı olmayan şehir hiçbir şekilde modern bir şehir haline gelemez” ifadesini kullandı.

“KÖY YOLLARI KÖY BULVARINA DÖNÜŞECEK”

Aksu, “Gelelim Germencik’in köy yollarına. Köy yolları il genelinde nasıl yapılacaksa Germencik’te de öyle yapılacak. Köy yolları köy bulvarına dönüşecek. Kenarında da 40 metre derinlikte herkese ev ve işyeri yapmak, küçük sanayi tesisleri kurmak, köy işletmeleri kurmak için imar izni verilecek. Bu yapıldığı takdirde köy yollarının bulvara dönüşmesinin maliyeti çok düşüyor. Çünkü kamulaştırma maliyeti ortadan kalkıyor. Burada köy yollarını tek tek inceledik. Hepsinin kilometre mesafelerini çıkarttık. Bulvara dönüşecek köy yollarının toplamı 162 kilometre. 162 kilometre sadece Germencik’te köy bulvarı açacağız. Bulvarda giderken sağında solunda güzel güzel kırsal mahalle gibi ev olacak. Bizim dağ köylerimiz zaten sarp arazide. Arazi olarak dağ köylerimiz gelişmeye çok müsait değil, eğimli. Köyün kendi içinde büyüme imkanı çok kısıtlı. Köye giden yolun iki tarafına kırsal alanda yapılaşma izni verirseniz o köy şehre doğru yaklaşıyor, yolun kenarına evlerini yapa yapa gidiyor. Bir taraftan da şehirli dağda manzara var diye orada villa yapıyor. Köylü ile kentliyi o yol boyunca yapılaşmayla buluşturuyorsunuz, mükemmel bir çözüm getiriyorsunuz” dedi.

“BU ARAZİ GERMENCİK’İN GELİŞME ALANI”

Aksu, “Germencik merkezde 2 tane büyük bölge var. Bir tanesi Turanlar tarafı bir tanesi de otoyolun canı. Otoyolun yanında 40 bin kişilik bir Mimar Sinan Mahallesi örneği Magnesia Residences diye bir proje hazırlandı. Bu o kadar mükemmel bir arazi ki, bu arazi Germencik’in gelişme alanı. Bakanlık tarafından kabul edilen de bu. Onun dışında Germencik büyüdükçe 7 tane bölgede yavaş yavaş büyüyecek. Buna yağ lekesi büyümesi diyoruz. Bu bölgelerde de 30 bin kişi hesaplanıyor. Çevre yolunun üzerinde bir organize sera bölgesi var. Böylece Germencik merkezde kentin gelişme alanlarını toplam 95 bin kişiye elverişli hale geleceğini görüyoruz. Sera bölgesi yerleşim alanı mıdır? Evet. Seranın içinde adam evini yapacak oturacak. Biz 2 tür sera bölgesi tasarladık. Bir tanesi parselleri 1000 metrekare olan sera. Buna biz kentsel sera bölgesi diyoruz. Bir tanesinde de parselleri 5000 metrekare olan sera bölgesi. Buna da normal sera bölgesi diyoruz. Şehre çok yakınsa sera bölgesi parselleri 1000 metrekare olanı uyguluyoruz. Biraz daha dışındaysa 5000 metrekare olanı uyguluyoruz. Sera bölgelerinde en az 900 tane parsel var bunları bir kooperatif çatısı altında birleştiriyoruz. Bugün bakın tarım sektörü bas bas bağırıyor. Girdi , gübre, mazot, elektrik, ilaç, tohum fiyatları arttı. Bütün bunlardan kaçınma yolu entegre yapmak. Hepsini entegre edip tel elden yürütmek. Üretimi ,hasatı, paketlemeyi, ihracatı, pazarlamayı tek elde toplamak. Bunu benim köylüm nasıl yapsın arkadaş? İşte bu organze sera bölgeleri bunu sağlıyor. Bu özel bir model” ifadesini kullandı.

“OTOBANIN KENARINA BİR TURİZM ŞEHRİ KURUYORUZ”

Aksu, “1200 dönümlük alana koca bir turizm şehri kuruyoruz. Burada olimpik spor kompleksi, kamp oteli, spor hastanesi, organik seralar, yüksek okul, uluslararası fuar, lunapark, arbatrıum, büyük bir kongre merkezi var. Türkiye’nin en büyük ihtisas hastaneleri grubu var. Çünkü burası bir sağlık turizmi merkezi, burası tam bir cazibe merkezi. Vaziyet planında neler neler var. Burada yaklaşık 6000 bin kişi istihdam edilecekti, bugün 600 kişi oradan ekmek yiyecekti. Yılda çok ciddi miktarda döviz getirecekti. Bunun gibi 12 tane daha yapacaktık sırayla. Otobanın kenarına bir turizm şehri kuruyoruz. Aklınıza gelen her şey burada var” dedi. (ELİF DUMANOGLU) 







 
Son Eklenen Haberler