SON DAKİKA

Erol: Ankara'dan elimiz dolu geldik

16 Ekim 2021, Cumartesi 13:52

Buharkent Belediye Başkanı Mehmet Erol, tvDEN'de Gazeteci Emin Aydın'ın hazırlayıp sunduğu "Emin Aydın'la Baş Başa" programının konuğu oldu. Erol, Ankara ziyareti ile ilgili, "Hepsinden elimiz dolu geldik, hiç boş çevrilmedik" dedi.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Erol, "Hedeflerimize bir an önce ulaşmak için uğraşıyoruz. Ankara'da sürekli işlerimiz oluyor onları takip etmek lazım. Son dönemde meclis tatil olduğu için çok fazla gidemedik vekillerimiz buradaydı. 2 gün yoğun görüşmeler yaptık Ankara'da. Hepsinden de elimiz dolu geldik, hiç boş çevrilmedik. Buharkent'te devam eden projelerimiz var. Bakanlıktan bazı alacağımız destekler var. Biz hiçbir zaman para istemedik. Bakanlıkla bir anlaşma yaptık biz huzurevi yapılmasını talep etmiştik. Siz yapın biz açalım dediler. Biz daha imar planını yapmadık, daha inşaata ve ihalesine başlamadık ve projemiz ortada yok ama buna rağmen insanlar bağış yapıyorlar. Şu an 500 bin liraya yakın bağış oldu. İnşaat bittikten sonra daha fazla bağış geleceğinden ben eminim. Bu bize duyulan bir güvendir diye düşünüyorum. Bizim halkımız hayırseverdir. Toplumsal ihtiyaçları karşılama noktasında birbirleriyle yarışırlar aslında. Buharkent bu anlamda çok örnek bir ilçedir" dedi.

"PAZAR YERİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIMIZ HIZLI GİDİYOR"

Gazeteci Emin Aydın'ın, "Anadolu Lisesi bitti. Siz onu Milli Eğitim Bakanlığı'na teslim ettiniz. Anadolu Lisesi'nin karşısında bir okul yeri aldınız Milli Eğitim Bakanlığı'ndan. Okul yeri ve pazar yeri çalışmaları ne durumda" sorusuna Erol, "Pazar yeri ile ilgili çalışmalarımız hızlı gidiyor. Ocak veya şubat aylarında inşaatına başlarız. Biz eski okul binasını yıktık boşalttık. Orada 3 tane atm var bankaların, onlarla da anlaşmalarımızı yaptık başka bir noktaya taşıyoruz. Şimdi tapuda orası okul binası diye geçiyor. Bizim o ruhsatı kesebilmemiz için arsa haline dönüşmesi lazım. Bir kaç hafta içerisinde yeri de hazırlanıyor atmler kalkacak, Halk Bankası'nın yanına konulacak. Arsa olduktan sonra ihale yapma şansımız doğmuş oluyor. Üzerinde bina varken ruhsat kesemezsiniz. 1 sene de bitiririz diye düşünüyorum. 10 bin metrekare büyük bir inşaat. İçerisinde çok şık bir binamız olacak. Meydanımıza değer katacak. Buharkent'e bir okul kazandırdık. Okulun maliyeti bize 7 milyon lira. Yani 7 milyon liraya o arsayı satın aldığımızı düşünün siz. Ama o 7 milyonun Buharkent'e yatırıma dönüşmesini temiz ettik. Aynı zamanda şu anda meydanı işgal ediyor pazarımız bizim. Meydanı kurtarmış olduk kent meydanına dönüştürme şansımız oldu. Bunların finansmanı için de toplu konuta başladık. 43 tane konut yaptık, 4 tane dükkan. Son bir haftada 7 tanesini sattık mesela. Okulun maliyetini çıkaralım diye konut inşaatına başladık şimdi okulu zaten ödedik biz. Konutlardan elde edeceğimiz parayı pazar yeri yapımında kullanacağız" ifadesini kullandı.

"TURİZM YATIRIMININ ORAYA GELMESİNİ SAĞLAYACAĞIZ"

Gazeteci Emin Aydın'ın, "Sizin orada kaplıca ılıca alanı var. Belediye seçimlerinde de sizin vaatlerinizin arasında da yer alıyordu. Orada bir otel yapılabilir diyordunuz. O bölgeyle ilgili durum nedir?" sorusuna Erol, "Oranın imar planını biz ilk göreve başladığımız zaman yaptık. 3 sene uğraştık biz orasıyla. Ciddi bir yatırımcı geldi. Orayı bir termal tesis yapmak istiyor. Orada suyun kullanım hakkıyla ilgili hukuki bir sorun var. Biz Turizm Bakanlığı'na gittik. Turizm Teşvik Kanunu'nda yeni düzenlemeler yapıldı. Orayı termal turizm haline getirmemiz gerekiyor. Ankara'ya gittiğimizde güzel gelişmeler oldu. Orayı ayırıp izole edeceğiz. Turizm yatırımının oraya gelmesini sağlayacağız. Yatırımcı da ciddi ve ısrar ediyor işlemlerini hemen bitirelim diye. Turizm Bakanlığı çok ilgili. Turizmin gelişmesi, turist sayısını artması, turizm gelirlerinin yükselmesi açısından ne yapılması gerekiyorsa yapıyorlar. Bu kanun değişikliğinde zaten onu amaçlanmış. Çok yerinde değişiklikler yapılmış" yanıtını verdi.

"HİÇ AKLA GELMEYECEK EŞYALARI BULDUK"

Gazeteci Emin Aydın'ın, "Huzurevine bağışlar yapıldığı gibi müze çalışmanıza da insanlar eşya bağışlıyorlar. O müze çalışmaları nasıl gidiyor?" sorusuna Erol, "Yeterince geldi, çok duyarlı bizim vatandaşlarımız. Hiç akla gelmeyecek eşyaları bulduk. Onları saklama ve koruma anlamında bir fırsat elde etmiş oluyorsunuz kent müzesi ile. Kent müzesinde tadilat ve restorasyon çalışması bitti epey de oldu. Tanzim ve teşhir ayrı bir iş. Uzmanlık gerektiren bir iş. Biz Kültür Bakanlığı'na gittiğimizde Müzeler Genel Müdürümüzden destek istedik. Oradan bir ekip geldi neyi nereye koyacağımızı konusunda yardım istememiz gerekiyor. Şu an tanzim ve teşhir ile ilgili proje hazırlığı yapılıyor" dedi.

"BİZ MECLİSTE BÜTÜN SORULARI CEVAPLIYORUZ"

Erol, "Bu program benim için de fırsat oluyor. Buharkent'in bazı şeyleri kulağıma geliyor. Tek tek vatandaşa gidip bir şeyler açıklamaktansa, burada her şeyi söylüyorum. Ortadaki soru işaretleri varsa yanlış anlamaları ortadan kaldırıyoruz. Mecliste bütün soruları cevaplıyoruz biz. Hatta soru sormadan bile proje ile ilgili detaylı bilgileri söylüyorum. Çok rahatsız oluyorlar Büyükşehir Meclisi'ni yönetenler ve Belediye Başkanları. Sorulardan rahatsız olduklarını mimiklerinden görüyorsunuz, hissediyorsunuz. Bunlara alışık olmaları lazım yıllardır siyasetçiler. Soru sormak en demokratik haktır ve bizim de görevimiz odur zaten. Biz siyaset yapıyoruz, muhalefetiz" ifadesini kullandı. (ELİF DUMANOGLU)