SON DAKİKA

“Geleneksel medya ile sosyal medyanın birbirine ihtiyacı var”

24 Mart 2021, Çarşamba 10:59

     


Dijital Pazarlama Uzmanı Facebook İş Ortağı Enes Tamnan, ”Sosyal medyanın yükselmesi web sitelerini çökertmedi, bunlar birbirleriyle hep entegreli. Geleneksel medya dediğimiz televizyon, radyo ile internet siteleri ve sosyal medya bunlar kesinlikle bir yaşam üçgenidir. Bunlar birbirine bağlıdır bence. Geleneksel medyanın sosyal medyaya, sosyal meydanında geleneksel medyaya ihtiyacı var” dedi.

Dijital Pazarlama Uzmanı Facebook İş Ortağı Enes Tamnan, tvDEN ekranlarında hafta içi her gün yayınlanan Gazeteci Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu Emin Aydın’la Baş Başa’nın konuğu oldu. Tamnan, Pandemi sürecinin dijital medya için bir dönüm noktası olduğunu belirtti.

“PANDEMİDE FACEBOOK ÇOK İYİ OLANAKLAR SUNDU BİZLERE”

Pandemi dönemiyle birlikte Facebook’un çok iyi olanaklar sunduğunu söyleyen Tamnan, “Pandemiyle birlikte Facebook çok güzel olanaklar sundu bizlere. Önceden mağazayı herkese açmıyordu, 10 bin takipçi istiyordu ya da belli bir etkileşim istiyordu. Şimdi ise, senin bir e ticaret web isten olsun ürününde web sitende olsun, ben sana Facebook ya da İnstagram Shop’u açayım dedi. Bunu Facebook yaptı bizlere. Bu güzelliği sağlamış oldu. İnstagram üzerinden de satışlara bakabiliyoruz, analizleri yaptığımız zaman bir satış olanağı olabiliyor. Ya da ne kadar reklam basılmış, ne kadar geri dönüş olmuş bunların hepsini görebiliyoruz. Bu da artı yazıyor bizlere. Son üç ayda İncir, Zeytinyağı gibi bizim yöresel ürünlerimizi dijital mecralara taşımak isteyen müşterilerimiz bizlere ulaştı. En çok İncir, Zeytinyağı, İncir çekirdeği yağı var” dedi.

“PANDEMİ DİİJİTALİN DÖNÜM NOKTASIYDI”

Pandemi sürecinin dijital medyanın kırılma noktasının olduğunu belirten Tamnan, “Pandemi süreci aslında dijitalin dönük noktasıydı, kırılma noktasıydı. Yediden yetmişe herkes dijitalde bir şeylerin olduğunun farkına vardı. Alışverişin olabileceğinin farkına vardılar. İnstagramdan bir satın alma işleminin gerçekleştiğinin farkına vardılar. Dijital medyada bir şey pazarlamak için ilk etapta sunacağımız ürün ve ürün çekimi önemli. Zaten dijitalde satılacağı için ürün çekiminin iyi olması lazım ki albenisi olsun. Zaten soğuk bir mecra tarafından iletişim kurulmaya çalışılıyor, telefondan ya da bilgisayardan kurulmaya çalışıldığı için o sıcaklığı vermemiz lazım. Ürün fotoğrafının bir kere albenisinin olması lazım. Albeniyi oluşturduk bir e ticaret sitesi olabilir. E ticaret sitesi olmasa bile en azından ürünlerini sergileyebildikleri ve ürünlerinin analizlemesini yapabildikleri bir web sitesi olabilir. E ticareti önerebiliriz, o noktada hemfikiriz” diye konuştu.

“DİJİTAL MEDYA İLE GELENEKSEL MEDYA BİRBİRİNE BAĞLI”

Tamnan, “Sosyal medyanın yükselmesi web sitelerini çökertmedi, bunlar birbirleriyle hep entegreli. Geleneksel medya dediğimiz kısım televizyon, radyo ile internet siteleri ve sosyal medya bunlar kesinlikle bir yaşam üçgenidir. Bunlar birbirine bağlıdır bence. Geleneksel medyanın sosyal medyaya, sosyal meydanında geleneksel medyaya ihtiyacı var. Diğer taraftan web sitesine bakarsanız da prestijdir. En basit örneği 2018 yılında Google ben protokolümü değiştiriyorum, bundan sonra SSL olması lazım bütün web sitelerinde olmazsa güvenli değil yazarım. Şimdi girdiğimiz zaman web sitelerine güvenli değil yazıyor. O bile bir prestij kaybı firmalara. Bunu anlatamıyoruz ama öyle bir durumda var” dedi.

“SATIŞ ODAKLI ÇALIŞMAK İSTİYORSANIZ, PROFESYONEL BİR DESTEĞE İHTİYAÇ VAR”

Dijital pazarlama da profesyonel desteğin önemine değinen Tamnan,” Profesyonel destek olmadan detaylı bir ölçülendirme yapamazsınız. Pikselleri zaten kullanamıyorsunuz. Pikseller bizim örümcek ağlarımız. Örümcek ağını kurmadığımız zaman o fırın sistemini de oluşturamıyoruz. O sistem bu sefer satış odaklı çalışmıyor. Biz aplikasyon üzerinden çıktık, beğeni ve yorumlar geldi. Yapın zaten olması gereken bu, ama satış odaklı çalışmak istiyorsanız, biraz daha profesyonel bir desteğe ihtiyaç var. En basit örnek olarak reklam maliyetlerine kadar fark ediyor. Google tarafında reklam maliyetleri daha fazla, orada bile yaptığımız zaman bir lira 16 kuruş tıklama başı maliyet oluyor. Google’ın teklif stratejisiyle ilerleyen bir algoritması var. Ben güçlüyüm param var, bastım parayı dediğiniz zaman diğer bir kişi teklif stratejisini yükseltiyor. Haliyle o kişinin üstüne çıkabilmek için aramada o kişinin üstüne bir para vermeniz lazım” ifadelerini kullandı. (AYHAN BOĞATARAN) 







 
Son Eklenen Haberler