“Bu proje var, hala geçerli”
17 Mart 2021, Çarşamba 10:10Tweet | ||
![]() |
Aydın Eski Belediye Başkanı Hüseyin Aksu, “2000 yılı rahmetli Mesut Yılmaz’a Türkiye’nin Ulaşım Master Planını götürdük. O tarihlerde yaptığımız araştırmalarda 72 bin kilometre ortasından raylı sistem geçen ve iki tarafı otoban olan bir ulaşım sistemi. Türkiye’nin bütün yolları bu sistem olacak. İster tren, ister otobanla hızlı bir şekilde gidebileceksiniz. Bu proje var, hala geçerli” dedi.
Aydın Eski Belediye Başkanı Hüseyin Aksu, tvDEN ekranlarında hafta içi her gün yayınlanan Gazeteci Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu Emin Aydın’la Baş Başa’nın konuğu oldu. Aksu, sistem analizinin önemli olduğuna değinerek, her şeyi dikkate alarak tasarım ve planlamaların yapılması gerektiğini belirtti.
“TÜRKİYE’DE İNŞAAT SEKTÖRÜ KÖTÜ BİR İMAJA SAHİP”
Türkiye’de inşaat sektörünün kötü bir imaja sahip olduğunu söyleyen Aksu, “Türkiye’de iş hayatı özellikle inşaat sektörü, müteahhitlik sektörü ciddi bir kötü imaja sahip. Özellikle 1960 ve 1970’li yıllardan bahsediyoruz. Müteahhitlerin tamamına toplum hırsız gözüyle bakıyor. Biz müteahhit olduk, herkes hırsız gözüyle bakmaya başladı. Biz dünyanın en ileri inşaat teknolojilerini kullanmak için çıktık ve kullandık. Çok başarılı inşaatlar da yaptık. Türkiye’ye ilk hazır betonu getirdik. Efekent şantiyesinde hazır beton kullandık. Türkiye ondan aşağı yukarı 10 sene sonra hazır betona geçti. Çelik kapılar kullandık. Buna rağmen hırsız gözüyle bakıyorlar. Turgut Özal döneminde toplu konut kanunu yazdık. Toplu konut idaresine başdanışman olduk. Bürokratın da bir kimliği var, rüşvetçi. Türkiye’de nereye giderseniz gidin, kimlikte sorun var. İş adamı hırsız, bürokrat rüşvetçi dedik, bir siyaset kaldı. Masanın dördüncü tarafı hizmetin de en etkili yeri. En fazla mücadele verilmesi gereken tarafıdır. Oraya girdik, orası ise bin betermiş. Orada bilgisizlik, üç kâğıtçılık her türlü suç var. Siyasetçinin kimliği en bozuk olanıymış. Dolayısıyla ben bir insanın yaşamında yer alabileceği masanın önemli olan dört tarafının hepsinde ciddi çalışmalar yaptım. Akademisyen, bürokrat, iş adamı ve nihayet siyasetçi olarak. Hangi kimliğimi kullanacağımı bende şaşırıyorum. Tabi siyasetçi kimliği öne çıkıyor” dedi.
“BENİM MESLEĞİM SİSTEM ANALİSTİ’DİR”
Akademik kimliğini siyaset ve bürokrasiyle bütünleştirerek hareket ettiğini dile getiren Aksu, “Akademik kimliğimi bürokrasiyle, siyasetle bütünleştirerek hareket ettim. Benim mesleğimi de tartışmışızdır. Benim asıl mesleğim sistem analisti dediğimiz, yani bugün bilgi çağında bir sistemi alıp, incelemek, sistem analizi dediğimiz olayı yapmaktır. Dünyanın sık sık rektifiye olması lazım, dünya yoruluyor. Buna reform diyoruz, yeniden yapılanma diyoruz. Hatta devrim diyoruz. Bu sistemi analiz eden meslek, en yakın olduğu branş bilgi çağı, bilgi dünyası ve sektörüdür. Bilişim sektöründe aptal bir makine var elimizde. Ona öğreteceksiniz, öğretmeniz için de bu sistemi kafanızda çözmeniz lazım. Komutları siz vereceksiniz. O komutları verirken, neyi nereye oturtacağınızı o sistemde çözemezseniz programlayamazsınız. Yapay zekâ birden doğmadı. Yapay zekâyı insan beyni programlıyor. Dolayısıyla mesleki konuda da aynen unvan konusunda olduğu gibi, ciddi bir kargaşa yaşıyorum. Benim saldıranlara karşı ifadem ve savunmam şu, benim mesleğim sistemi analiz etmek, oradan hatalı yerlerini bulup ortaya çıkarıp birleştirmektir” diye konuştu.
“MAKRO DÜZEYDEKİ PLANLAMALARIN BİR ÜLKEYE GETİRİLERİNİ TAHMİN BİLE EDEMEZSİNİZ”
Aksu, “Makro düzeydeki planlamanın bir ülkeye hatta insanlığa neler getirebileceğini tahmin bile edemezsiniz. Mikro düzeyde yapılan hataları da bir birey olarak meslekten olmasanız da herkes görebiliyor. Bu kadar açık. Bakın söylüyorum, 2000 yılı rahmetli Mesut Yılmaz’a Türkiye’nin Ulaşım Master Planını götürdük. O tarihlerde yaptığımız araştırmalarda 72 bin kilometre ortasından raylı sistem geçen ve iki tarafı otoban olan bir ulaşım sistemi. Türkiye’nin bütün yolları bu sistem olacak. İster tren, ister otobanla hızlı bir şekilde gidebileceksiniz. Yol dediğiniz bir mekân, bir arazi parçası. Bunu demiryolu için kullanalım, kara yolu içinde kullanalım ama orada güneş varsa güneş kollektörlü enerji üretelim. Sadece kenarlardaki yedek alanlarda değil, üstünü kapatalım. O proje var, hala geçerli. Yavaş yavaşta dünya ona doğru dönüyor. Bütün trenler elektrikli olsun, bütün tırlar elektrikli olsun, bütün araçlar elektrikli olsun. Bu 72 bin kilometre otoban entegre yol ağının üzerini aşağı yukarı 140 metrelik bir genişlik var. 72 bin çarpı 140 metrelik bir alan var. Türkiye’de en az bunun yarısı verimli biçimde güneş enerjisi için kullanılabiliyor. Kentlerin içinden geçenleri de arsa olarak kullanıyorsunuz. Enlemesine futbol sahası sığıyor. Bunların hepsinin hesaplarını yaptık, tam 21 sene olmuş. Ortaya oyduk, bize başbakanın sorduğu ise bu kaça çıkacak? Efendim dedim, bu parayla yapılmayacak. Bunu yap-işlet, devret şeklinde bölüm bölüm iki kişi arasında bir yatırımcıya vereceğiz. Çok büyük kökten yatırımcılara vermeyelim. İki kişi arasında verelim, 20-30 yıllık kullanma hakkına karşılık bunları inşa etsinler. O otobanların üstünün 72 bin kilometrenin 38 bin kilometresinin üstü kapatıldığında Türkiye’ye aşağı yukarı o gün ürettiği enerji 28 GWAT’tı. Bu surette 160 GWAT olacak. 20 sene sonra Türkiye’nin enerjisi hala 100 GWAT’a ancak yaklaştı. 160 GWAT elektrik enerjisi üretiyor. Bu ürettiği elektrik enerjisi de yolun içerisinde. Yolun içerisinde elektriği kullanan araçlar, trenler var. Bunu yapsa bu ülke kalkınmaz mı?” ifadelerini kullandı. (AYHAN BOĞATARAN)

Bugün Dünya Alpagut Federasyonu yönetim kurulu, Türkiye Cumhuriyeti’nin

Gazeteci Emin Aydın'ın sunduğu tvDEN ekranlarındaki Baş Başa programının konuğu

Türkiye’de iklim değişikliğine uyum kapasitesini artırmak amacıyla Avrupa

Gazeteci Emin Aydın’ın sunduğu Baş Başa programına konuk olan Adnan Menderes

Profesyonel Koç ve Mentör Mehtap Şamat, tvDEN ekranlarında Gazeteci Emin

Konya’nın obruklarıyla ün salan Karapınar ilçesi, yeni bir obruk

Altının gramı güne yükselişle başlamasının ardından 3 bin 183 liradan işlem

23. Piyade Tümen Komutanlığında gerçekleştirilen törende, Şehit İs.

Gelişimini pek çok faktör tetikliyor Ailede varis hastalığı

Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde sevgi evinde kalan 14 yaşındaki kız

Silahla yağma suçundan 24 yıl 9 ay 15 gün hapis cezası ile Afyon Açık

Türkiye ile AB tarafından ortaklaşa finanse edilen “Eğitimli Çocuk

AFAD, Kandilli son deprem bilgileri araştırılıyor. Sarsıntı hisseden yurttaşlar arama

Güncel akaryakıt fiyatları vatandaşın gündeminde yer almaya devam ediyor. Yüzde

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) tarafından yapılan son değerlendirmelere

TÜRK Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Gıda Mühendisleri Odası

Türkiye'nin önemli kayak merkezlerinden biri olan Bolu Kartalkaya'da

Aydın'ın Efeler ilçesine bağlı Yukarı Kayacık Mahallesi'nde 2013 yılında

Son yıllarda hızla yaygınlaşan e-ticaret, Aydınlı esnafın işlerini derinden etkiledi.

Türkiye'nin birçok bölgesinde soğuk hava etkisini gösterirken,

Aydın’ın Efeler ilçesine bağlı Ilıcabaşı Mahallesi’nde yaşayan

Yüksek Mimar Cemre Şahin Kazıcı’nın ardından bir açıklama da TMMOB

Yüksek Mimar Cemre Şahin Kazıcı, Aydın Adnan Menderes Bulvarı'ndaki eski

Aydın'da 10 yaşından beri ayakkabıcılık yapan ve çırak olarak başladığı

Aydın’ın Koçarlı ilçesinde sabah zeytine giden bir kadın, akşam

Sivas’ta 3 aracın hurdaya döndüğü kazada yaralanan olmadı. Edinilen

Aydın’ın Koçarlı, Kuşadası ve Söke ilçelerinde jandarma ekiplerinin

Aydın ve ilçelerinde Devlet Su İşleri (DSİ) tarafından gerçekleştirilen

tvDEN ekranlarında Gazeteci Emin Aydın’ın sunduğu Baş Başa programının konuğu,

1960 yılından bu yana Aydın’da kahvaltılık ürünler denince akla ilk

Aydın'ın Efeler ilçesinde kum yüklü traktörün virajı

İYİ Parti Aydın Milletvekili Ömer Karakaş, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda

tvDEN ekranlarında yayınlanan Baş Başa programında, gazeteci Emin Aydın’ın konuğu

Aydın’da intihar ederek yaşamına son veren kadının cep telefonu mesajları, ölüm

Aydın'ın İncirliova ilçesi Erbeyli Mahallesi'nde hizmet veren Kocabahçe,

Aydın’da hasadı başlayan beyaz altın pamukta, üreticiler fiyat ve verimden

Efeler Belediye Başkanı Anıl Yetişkin, düzenlediği basın toplantısında son günlerde

Aydın’ın Efeler ilçesinde hizmete başlayan, Murat Doğan ve Kamil Koç’un