Bu yıl kırtasiye ürünlerinde zam yok

26 Ağustos 2025, Salı 18:49

     


2025- 2026 eğitim öğretim yılının başlamasına sayılı günler kala kırtasiyelerde hareketlilik başladı. Yeni okul dönemi öncesi veliler ve öğrenciler alışveriş telaşında iken, kırtasiyeler de büyük zincir marketlerle rekabet halinde.

Son dönemdeki fiyat artışları nedeniyle kırtasiye ürünlerinde yüksek fiyat algısının yanlış olduğunu dikkat çeken kırtasiye esnafı Onur Şahin, kırtasiyelerde sadece temel ihtiyaç ürünleriyle sınırlı kalınmaması gerektiğini ifade etti.

 

“KIRTASİYELER TEMEL İHTİYAÇ ÜRÜNLERİNE SINIRLI KALMASIN”

Aydın’ın Efeler ilçesinde farklı bir konseptle oluşturdukları kırtasiyeyi işleten Onur Şahin, hem diğer kırtasiyelerle hem de büyük zincir marketlerle aralarında fark yaratabilmek adına yenilikçi hareket ettiklerini belirtti. Sadece temel ihtiyaç ürünleriyle sınırlı kalmadıklarını belirterek, “Öğretmene hediye edilecek özel ürünlerden, yılbaşı çekilişlerinde kullanılabilecek, yılbaşına özgü ürünlere ya da velilerin çocuklarıyla okul alışverişi yaparken kendileri için bakabilecekleri takı, aksesuar gibi ürünlerden oluşan; sadece ihtiyaç malzemelerinden ibaret olmayan farklı bir konsept oluşturmak istedik. Aydın’da bu vesileyle burayı işletmeye başladık. Burada sürekli güncel ürünleri takip ediyoruz. Bunun dışında sosyal medyada fenomen olan bazı ürünler var, onları da getirmeye çalışıyoruz. Çünkü bu tarz ürünler çocukların motivasyonunu artırıyor, onları etkiliyor. Artık tekdüze kalemlerden veliler de uzak duruyor. Bazı veliler buna olumsuz yaklaşırken, bazıları da çocuklarının motivasyonu açısından bunu olumlu değerlendiriyor. Çocuk bu tarz bir ürünü okula götürdüğünde, bunu bir oyuncak gibi görüyor veya arkadaşına gösterme amacı taşıyor. Bu nedenle böyle bir arayışa giriyor. Biz de bu ihtiyaçlara cevap vermeye çalışıyoruz” dedi.

“ZİNCİR MARKETLERLE MÜCADELE HALİNDEYİZ”

Okulların açılma dönemlerinde zincir marketlerin de kırtasiye ürünü satışı yaptığını ifade eden Şahin, “Okulların açılmasına az bir vakit kala piyasada şöyle bir durum var: Bahsettiğim bu ürünler neredeyse her çocuk tarafından biliniyor ve her yerden temin edilebiliyor. Bu anlamda okul zamanı marketler de kırtasiye ürünleri getiriyor. Ancak artık bu ürünler çocukları cezbetmiyor. Daha farklı ve çeşitliliği bol kırtasiyeleri tercih ediyorlar. Bu yüzden biz de şöyle bir yöntem izledik, ihtiyaç malzemelerinde rekabet edebilmek adına market fiyatlarının altına indik. Diğer ürünleri ise makul bir kâr marjıyla satışa sunarak hizmet vermeye devam ediyoruz. Şu anda A’dan Z’ye tüm alışveriş merkezleri kırtasiye malzemesi getiriyor. Ama bizim burada hedeflediğimiz şey; sadece okul öncesi dönemde değil, okul dönemi boyunca çocuğun eğitim sürecinde ihtiyaç duyacağı deney setleri, bilim setleri, elektrik devreleri, teleskop gibi ürünleri de sunmak. Bu tarz ürünleri zincir marketlerde bulamazsınız. Biz, sadece sezonluk değil, kitap ve kırtasiye alanında yılın 12 ayı boyunca hizmet vermeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Şahin, büyük marketlerin kırtasiye malzemesi satmasının, küçük kırtasiye esnafını etkilemesinin yanı sıra özel zamanları takip ederek yaptığı satışlarla diğer esnafları da etkilediğini belirtti. “Bu durum sadece kırtasiye için geçerli değil” diye konuşan Şahin, “Kurban Bayramı’nda bıçak, Anneler Günü’nde hediye ürünleri, yılbaşında özel ürünler gibi dönemsel satışları zincir marketler yapıyor. Bu marketler özel günleri takip ederek, esnafın getireceği ürünleri önceden getirip büyüklüğün avantajıyla daha uygun fiyata satmaya çalışıyorlar” dedi.

 

“TEK ÇÖZÜM FARKLILIK YARATMAK”

Kırtasiye esnafına tavsiyelerde bulunan Şahin, “Burada esnaf arkadaşlarımızın yapması gereken şey farklılık yaratmak. İhtiyaç malzemelerinde rekabete girmemek. En azından 1-2 ay zincir marketlerle rekabet etmek zorundayız. Mücadele etmekten başka çaremiz yok” şeklinde konuştu.

“VELİLER ALIŞVERİŞİ İHTİYACA GÖRE YAPMALI”

Çocukların artık çok süslü ürünlere yöneldiğini bu yüzden ihtiyacı olmayan ürünlere ilginin arttığını belirten Şahin, velilerin bu konuda iki farklı düşüncede olduğunu ifade etti. Şahin, “En başta da belirttiğimiz gibi veliler bu konuda ikiye ayrılıyor: Bir kısmı bunu motivasyon olarak görüyor ve almak istiyor. Diğer kısmı ise ihtiyacı olmadığını söyleyerek çocuğuyla çatışma yaşıyor. Bizim önerimiz şu: Eğer çocuğun elinde benzer bir ürün varsa, onu biraz daha geri plana alarak farklı bir ürüne yönlenilebilir. Ama ihtiyacı olmayan bir ürünün alınmasını biz de doğru bulmuyoruz. Çünkü her gün yeni bir şey çıkıyor. Çocuk bir ürünü aldıktan sonra 2 gün kullanıp sonra hemen başka bir ürüne geçmek istiyor. Bu nedenle velilerin, alışverişi ihtiyaca göre yapmalarını öneriyoruz” dedi.

“TEMEL KIRTASİYE ÜRÜNLERİNDE ZAM YOK”

Kırtasiye ürünlerinde fiyatların çok yüksek olduğu konusundaki algının doğru olmadığını ifade eden Şahin, “Kırtasiye ürünlerinin fiyatları, geçtiğimiz yıla göre aslında çok değişmedi. Hatta bazı ürünlerde geçen yılın bile altına çektik. Çünkü ihtiyaç malzemelerinde marketlerle rekabet etmek zorundayız. Fiyatlar geçen yıl ile aynı düzeyde seyrediyor. Fantastik ürünlerde ise fiyatlar değişkenlik gösteriyor. Örneğin: 50 TL’ye bir kalemlik sattığımız gibi, 1250 TL’ye fantastik bir kalemlik de satıyoruz. 500 TL’ye sırt çantası, 1250 TL’ye kalemlik satılabiliyor. Yani bir kalemlik bazen 2-3 çanta fiyatına denk gelebiliyor. Bu yüzden, fantastik ve özel ürünlere gidildikçe fiyatlar artabiliyor ama temel ihtiyaç ürünlerinde fiyatlar geçtiğimiz yıla göre aynı seviyede” şeklinde konuştu.

“ÇOCUKLARA ELİNDEKİNİN KIYMETİNİ BİLMEYİ ÖĞRETMEİLİYİZ”

Velilere ve öğrencilere tavsiyelerde bulunan Şahin, çocuklara değer bilmek düşüncesinin aşılanması gerektiğini vurgulayarak, “Çocuğa, elindekinin kıymetini bilmeyi öğretmek gerekiyor. Mesela biz çok fazla silgi satıyoruz. Oysa silgi, çabuk bitebilecek bir ürün değil. Güzel kullanıldığında 3-4 ay idare eder. Ama bizim karşılaştığımız durum şu: Silgi kayboluyor. Suluğu alıyor çocuk, kapağı hemen kırılıyor. Yani çocuk ürünün değerini bilmeden hareket ediyor. Aslında verilmesi gereken en büyük eğitim, çocuğun bu ürünleri kişisel eşyası olarak görmesi ve onları koruyup muhafaza etmesi. Bu sağlandığında daha az alışveriş yapılır. Veliler adına da avantajlı olur. Bu verilen eğitim çocuğun ileriki yaşamında da faydalı olur diye düşünüyorum” diye konuştu.


HABER VİDEOLARI






 
Son Eklenen Haberler