/>

SON DAKİKA

"Yediğimiz içtiğimiz şeyler kadar kıyafetlere de özen göstermeliyiz"

16 Ekim 2020, Cuma 15:04

     


Silk and Cashmere'in CEO'su Ferhat Zamanpur, canlı bağlantı yoluyla tvDEN'de yayınlanan Emin Aydın'la Baş Başa programının konuğu oldu. Zamanpur, "Bir çok konuda Türkiye'de ilk olduk" dedi.

Kendisini tanıtan Ferhat Zamanpur, "Silk and Cashmere 1992 yılında annem Ayşen Zamanpur tarafından kuruldu. İpek ve kaşmir ile yola çıkıldı. Dünyanın en değerli iki maddesi. Kendisi Türkiye'de olmasına rağmen kaşmirin anavatanı İç Moğolistan'a gidiyor ve hikaye böyle başlıyor. Türkiye ve yurt dışında mağazalarımız var. E-ticaret platformumuz var. Ben 1986 doğumluyum. Türkiye'de liseye kadar okudum. Amerika'da üniversite okudum. Amerika'da tıp sektöründe pazarlama pozisyonunda bir süre çalıştıktan sonra Türkiye'de Silk and Cashmere'de çeşitli pozisyonlarda çalıştım ve son olarak CEO oldum" dedi.

"KAŞMİR VE İPEK ÇOK ÖNEMLİ"

Zamanpur, "Kaşmir ve ipek dediğimiz iki doku çok önemli. Sağlığa faydalı. Kaşmirin fiberlerinin helezonik bir yapısı var. Kaşmir yazın da giyilebilir. Kaşıtmaz. Cildinin nefes almasını sağlar. Kışın da çok sıcak tutar. O kadar yumuşak ve özel bir dokusu var. Kaşmir kullanan insanlar daha sonra sentetik dokuları kullanmakta zorlanıyor. İpekte de özel protein ve aminoasitler var. İnanılmaz yumuşak bir doku. Kıyafet ürünleri dışında yüz maskesi, uyku maskesi, yastık, nevresim ve yorgan olarak ipeği kullanıyoruz. Gece boyunca cildinin bu ürünlerle temas ediyor. Sağlıklı dokuların uzun vadede çok büyük faydası var. Uzak Doğulu kadınlar bu ürünleri çok fazla kullandığı için ileri yaşta ciltleri çok daha gergin ve sağlıklı oluyor. İpeğin başarısı olarak kabul edilir. Kıyafetlerimiz uzun süre cildimize dokunuyor. 18-19 saat üstümüzde kalıyor. Yediğimiz içtiğimiz şeyler kadar kıyafetlere de özen göstermeliyiz" dedi.

"KAŞMİR EN DAYANIKLI ÜRÜN"

Kaşmirin üretiminin çok meşakkatli olduğunu söyleyen Zamanpur, "Kaşmir dokusu kaşmir keçilerinden geliyor. Capra Hircus dünyanın en kaliteli kaşmirini üretiyor. Bu keçi familyası İç Moğolistan'da yaşıyor. 1 kazak kaşmir için 1 keçinin 6-7 yıl kaşmir üretmesi gerekiyor. Çok uzun süreç ve çok değerli bir doku. Emek gerektiren bir doku. Piyasadaki bir çok üründen değerli bizim ürünümüz. Çok uzun yıllar kullanılabilen bir ürün oluyor. Bizim ürünümüz en kaliteli ve en dayanıklı ürün. Müşterilerimiz keyifle kullanıyor. 25-20 yıllık ürünleri bize gösteren müşterilerimiz oluyor. Çok nadir bulunduğu için değerli ve pahalı. Sınırlı miktarda kaşmir markası var. Önemli olan sürdürebilir bir şekilde ürünü temin etmek. Türkiye tekstil cenneti. Dünyanın sayılı markaları burada üretiliyor. İpek tesisleri Türkiye'de çok gelişmiş durumda değil. İpeğin kalitesi ve üretim şartları gelişebilir Türkiye'de. " dedi.

"BİR ÇOK KONUDA TÜRKİYE'DE İLK OLDUK"

Pandemiden etkilendiklerini söyleyen Zamanpur, "Turizmden sonra en çok etkilenen sektörlerin başında gelmişizdir. Olağanüstü değişiklikler oldu. Sektör alt üst oldu. Daha hassas olmak gerekiyor. Öğrenerek gitmek gerekiyor artık. Bu süreci atlatamayan çok marka oldu. Radikal kararlar verdik bu bizi eskisinden de sağlamlaştırdı. Her hangi markanın kaybı, çok büyük bir kayıp olur. İşsizlik de çok büyük bir sorun. İşin artık E-ticaretten gideceği belli. 2015'ten beri E-ticarete çok ciddi yatırımlar yapıyorduk. https://www.silkandcashmere.com 1995 yılında kuruldu. O zamanlar site bu kadar yaygın değilken. Silk and Cashmere'in E-ticaretten olacak. E-ticaretten her şey ölçülüyor. Uzaktan çalışma yöntemine araştırdık. Uzaktan çalışan personel daha memnun ve verimli. Pek çok konuda Türkiye'de ilk olmayı seviyoruz. Temelli uzaktan çalışmaya geçen ilk marka olduk. Bir çok arkadaşımız uzun senedir bizimle. Herkes tutku ve disiplinle işini yapıyor. Ofis kapanıp eve geçince işler aynı şekilde devam etti. Uzaktan çalışmanın Türkiye'de de olabileceğini savunuyorum. Ben faydayı paylaşmayı çok severim" dedi.

"PERAKENDE ASLA ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK

Yeni bir dönem beklediklerini söyleyen Zamanpur, "Perakende asla eskisi gibi olmayacak. Perakendede yeni bir sayfa bekliyor bizi. Eskiye döneceğimizi düşünmüyorum. Mağazadaki sunduğumuz hizmet ve ürün deneyimini yenilemek gerekiyor. Bir çok dijitalleşmeli. O insanı o mağazaya çekmek gerekiyor. Ben markamla gurur duyuyorum. Terör, darbe, pandemi bir sürü etken oldu. Bizde her sene mücbir sebep oluyor. Bunları çözmekten kendi markamıza ayırabileceğimiz vakit sınırlandı. Bunun için çok üzgünüm" dedi.

Zamanpur, ürünlerle ilgili sıkıntı yaşanması halinde sorunu çözeceklerini ve müşterilerinin iletişime geçmesini söyledi. (ARİF YILMAZOĞLU) 







 
Son Eklenen Haberler