/>

SON DAKİKA

Türk su ürünleri sektörü ABD’de lezzet şovu yaptı

27 Ekim 2018, Cumartesi 11:07

     


Dünyaya yaptığı ihracatı son 9 yılda 115 kat arttırarak 300 bin dolar seviyesinden 35 milyon dolara çıkaran Türk su ürünleri sektörü, ABD pazarı için belirlediği 100 milyon dolar ihracat hedefine ulaşmak için ünlü şeflerle Amerikalılara çipura ve levrek ziyafeti çekti.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Su ürünleri ihracatında lider konumda olan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, “ABD Türk Su Ürünleri Günleri” isimli Türkiye Tanıtım Grubu Projesi kapsamında, ABD New York Brooklyn’de düzenlenen 13. International StarChef Congress Etkinliğine katılarak birbirinden renkli etkinliklere imza attı.

Bu yıl “COOKING WITH RESPECT: BETTER PEOPLE, BETTER FOOD” temasıyla düzenlenen etkinlikte Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği organizasyonuyla, ünlü Türk Şef Maksut Aşkar, Türk Balıkları ile gösteri alanında 45 dakikalık “Turkish Heritage and the Art of Taste-Türk Mirası ve Lezzet Sanatı” şovu yaptı. Öte yandan Türk kültürü ve su ürünleri sektörü hakkında bilgiler verdi. Amerika’nın su ürünleri tüketiminin kişibaşı yıllık 68 kg. seviyesinde olduğu bilgisini veren Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, ABD’nin 2017 yılı su ürünleri ithalatının 3 milyon ton karşılığı, 21.5 milyar dolar olduğunu, Türk balıkçılarının bu pazarda büyüme şansının çok yüksek olduğunu, bu nedenle ABD pazarına yoğunlaştıklarını kaydetti.

ABD’nin su ürünleri ihtiyacının yüzde 90’dan fazlasını ithal ettiğine işaret eden Kızıltan, “ABD, deniz ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki ülkelerden tedarik ediyor. En çok ithalat yaptığı ülkeler Kanada, Çin ve Şili. Hava kargo ile Türk su ürünleri sektörü de ABD’de varlık gösterir oldu. Bu pazarda gideceğimiz çok yolumuz var. Bizim Türkiye için ortaya koyduğumuz 100 milyon dolarlık hedefi çok kısa sürede yakalayabilecek potansiyele sahibiz” şeklinde konuştu. (ERDAL AYDIN)







 
Son Eklenen Haberler